domingo, 8 de junio de 2014

Anàlisi del quadre Tàpies


 

Què em fa pensar sobre la relació de parella?
 
 

Crec que el quadre es troba en equilibri visual. Les zones clares que queden a sobre i sota la zona mitjana, comparteixen les mateixes lletres que en la llegenda lateral corresponen a l’univers. Als cercles blancs els correspon el cos gloriós i són també l’extrem de la figura en forma de creu. Em fa pensar si això no es correspon a la part mental que agafa l’univers que tots dos cercles comparteixen, però que per a cada un està lligat a unes experiències que han anat configurant la seva personalitat.

La zona intermèdia crec que és més fosca perquè correspon al vessant emocional. Aquí hi apareixen el jo i el tu, units per un cos que exclou el raonament exacte. El diàleg sembla directe i d’una sola pinzellada, amb un traç ferm. Que aquest espai compartit sigui l’àmbit de respiració conscient crec que implica: a. respiració com inspiració i expiració entre els dos pols de la parella, i b. la consciència que impregna l’amor d’un “voler estimar”. Em fa pensar en la relació de parella de tipus fusional.

La línia entre el jo i el tu està tallada per una franja, que li dóna un aspecte religiós. Em plantejo si no vol potser simbolitzar una línia temporal que conflueix en l’Ara i aquí que sembla englobar-ho tot, i que és el punt més lluminós del quadre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario