PSICOPATOLOGIA DELS PROCESSOS DE MENTALITZACIÓ
(Bion: Funció del pensar à Funció cognitiva + processos mentals de presa de
consciència + resistència a la presa de consciència dels afectes, de les
pulsions i dels fantasmes que s’associen).
|
|||||
Generalitzacions
|
Intel·lectualització
i processos mentals
|
Conclusions
|
|||
Característiques importants en l’adolescent
|
Processos mentals
|
Intel·lectualització i ascetisme
|
Se situen en un continu entre les estructures
psíquiques més arcaiques a les organitzacions de tipus neuròtic.
No hi ha una equivalència directa entre el símptoma
d’aparença neuròtica i l’estructura neuròtica.
|
||
Eix del desenvolupament cognitiu: pas del pensament
operatori al formal.
Eix pulsional: assegurar l’establiment de la
genitalitat.
Eix conflictual dinàmic: relacionat amb el treball del
dol i del procés de separació- individuació.
El contacte amb la realitat (pas d’allò real a allò
possible) pot generar desil·lusió à per evitar-ho pot utilitzar aquests processos com a
fins defensius.
|
Funció: Fer front al conflicte entre pulsió i entorn.
Adolescència: El Jo es confrontat a l’augment
quantitatiu de les pulsions libidinals i agressives.
El Jo vol evitar el dinamisme i el patiment que li
genera augmentant les funcions defensives.
Risc: Adolescent intransigent (A. Freud). Força del jo no es igual a rigidesa
conductual.
|
Ascetisme: temptativa de dominar les pulsions i
exigències institntives.
Intel·lectualització: Transformar en pensament
abstracte el que sent. No pensar únicament
en la categoria d’allò real.
|
miércoles, 22 de febrero de 2012
Esquema del manual de Psicopatologia de l’adolescent. D Marcelli. A. Braconnier i J. De Ajuriaguerra
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario