miércoles, 22 de febrero de 2012

Esquema del manual de Psicopatologia de l’adolescent. D Marcelli. A. Braconnier i J. De Ajuriaguerra


PSICOPATOLOGIA DELS PROCESSOS DE MENTALITZACIÓ
(Bion: Funció del pensar à Funció cognitiva + processos mentals de presa de consciència + resistència a la presa de consciència dels afectes, de les pulsions i dels fantasmes que s’associen).

Generalitzacions
Intel·lectualització i processos mentals

Conclusions

Característiques importants en l’adolescent
Processos mentals
Intel·lectualització i ascetisme





Se situen en un continu entre les estructures psíquiques més arcaiques a les organitzacions de tipus neuròtic.
No hi ha una equivalència directa entre el símptoma d’aparença neuròtica i l’estructura neuròtica.

Eix del desenvolupament cognitiu: pas del pensament operatori al formal.
Eix pulsional: assegurar l’establiment de la genitalitat.
Eix conflictual dinàmic: relacionat amb el treball del dol i del procés de separació- individuació.




El contacte amb la realitat (pas d’allò real a allò possible) pot generar desil·lusió à per evitar-ho pot utilitzar aquests processos com a fins defensius.



Funció: Fer front al conflicte entre pulsió i entorn.
Adolescència: El Jo es confrontat a l’augment quantitatiu de les pulsions libidinals i agressives.
El Jo vol evitar el dinamisme i el patiment que li genera augmentant les funcions defensives. 
Risc: Adolescent intransigent (A. Freud).  Força del jo no es igual a rigidesa conductual.



Ascetisme: temptativa de dominar les pulsions i exigències institntives.
Intel·lectualització: Transformar en pensament abstracte el que sent.  No pensar únicament en la categoria d’allò real.

No hay comentarios:

Publicar un comentario